V povprečju odrasle osebe potrebujejo približno od 7 do 8 ur spanja na dan, otroci od 9 do 11 ur. Povprečno prespimo 1/3 življenja in večina telesnih funkcij se vrši ravno ponoči, ko spimo. Večina prebivalstva temu ne posveča posebne pozornosti. Študija, ki so jo izvedli v Ameriki je pokazala, da okoli 50 milijonov Američanov trpi zaradi motenj spanca. Se s podobnimi težavami spopadate tudi sami? Naredite spremembo v načinu življenja. Spodaj navajamo 6 sijajnih trikov, kako spati bolje.

Sijajni triki za učinkovitejši spanec

1. Izogibajte se kofeinu

Iz vašega vsakdana poskusite črtati kavo, alkohol, čaj in ostale napitke, ki vsebujejo kofein. Znano je, da slednji stimulira nadledvični žlezi, ki nosita odgovornost za področje povišane aktivnosti vašega uma in telesa, kar absolutno ni nekaj, kar bi potrebovali, ko je čas za spanje.

2. Pred spanjem se izogibajte gledanju televizije ali delu z računalnikom

Svetle vizualne podobe z LCD in LED ekranov puščajo neželene in nepotrebne podatke, ki jih naši možgani nato tudi ponoči predelujejo. Dober film ali TV oddaja lahko deluje spodbudno na nas, bogati naše življenje, a zadnjega ni dobro mešati s spancem. 20 minut pred spanjem se izognite stiku s televizijo, računalniki, tablicami in telefoni.

3. Ne delajte v postelji!

Vsi se zavedamo, kako pomembno je delo, a imejte v mislih, da delo v prostor, kjer spite pač ne sodi. Tako kot bi bilo slabo spati za vašo pisarniško mizo, tako je slabo tudi, če nosite delo v posteljo. Ohranjajte svetost svoje postelje!

4. Investirajte v udobno posteljo, blazino in posteljnino

Udobje se izplača! Že v uvodu smo dejali, da prespimo 1/3 življenja, zakaj ne bi torej spancu namenili tolikšno pozornost, kot si jo zasluži? Nič ne more biti slabše kot stara, neenakomerna, raztrgana žimnica ali blazina in nekvalitetna posteljnina. Se strinjate?

5. Redna vadba

O, ja! Za tiste, ki niste vajeni redno telovaditi tole ni ravno najenostavnejši trik za boljši spanec, je pa zagotovo zelo koristen in učinkovit. Izkazalo se je, da ima joga zelo velik vpliv na ljudi, ki trpijo zaradi nespečnosti. Ko je vaše telo utrujeno, vas ohrani vseh signalov in iger, ki jih um želi »igrati«. Takrat ste se prisiljeni izklopiti.

6. Meditacija

Pri tem ne mislimo na snovanje duhovne vizije ali tehtnih življenjskih odločitev. Vi mislih imamo samo sedenje v miru in sprostitev. Zavedanje in pozornost nekaj minut na dan? Postopoma bo usposobilo vaš um, da bo postal pasiven, kar pomeni, da boste lahko vsaj za kratek čas v dnevu odklopili vaše misli in se izognili razmišljanju o strahovih in stresu. Ta dva namreč prispevata največ k težavam, povezanim s spanjem.

Preizkusite jih in nam sporočite, kako stvar deluje na vas. Pa lahko noč!

Viri:
Insufficient Sleep Is a Public Health Problem
Sleeping Patterns

Preberite še: Popolna postelja: 6 trikov, s katerimi boste postlali vašo domačo posteljo kot profesionalec