Najboljše zdravilo za dobro telesno in duševno počutje je spanec. Ste vedeli, če se vsak dan oropate samo za eno uro spanja, ogrožate svoje zdravje. Poleg dobrega počutja in teže ...

Najboljše zdravilo za dobro telesno in duševno počutje je spanec

Pomanjkanje spanja je samo po sebi zelo stresno. Če spimo premalo, se poveča izločanje stresnega hormona kortizola. Ta drži dušo in telo v stalni pripravljenosti. Ker smo pod stresom, ne moremo spati, posledično premalo spimo in zopet pospešujemo "proizvodnjo stresa". Nastane začarani krog.

Za učinkovit in sprostitveni spanec je pomembno ustrezno okolje

Osnovni pogoj za dober spanec je svež, nekoliko hladnejši zrak (15-18 stopinj Celzija). Poskrbite tudi za popolno tišino. Če ne drugače, si zamašite ušesa. Nadvse pomembna pa je tudi popolna tema. Zatemnite okna in si po možnosti zakrijte tudi oči.

6 pravil za dober spanec za tiste, ki se želite naspati

1. V spalnici je prostora samo za dva
Za spanje in za spolnost namreč. Spolnost je zmagovalka med obredi sproščanja. Med spolnimi odnosi se naša telesna temperatura najprej poviša in potem spet zniža. Pri tem se sproščajo endorfini (hormoni sproščanja), kar sproži zadovoljstvo naše duše in telesa.

2. V spalnici je prepovedano gledati televizijo, brati ali jesti

3. Spat moramo hoditi ob isti uri
… če hočemo ostati zdravi. Tisti, ki trpite zaradi pomanjkanja spanca, bi morali odhajati v posteljo vsak dan trideset minut prej kot običajno.

4. Tudi alkohol moti stopnjo globokega spanca
Dokazano je, da lahko že pitje dveh kozarcev vina pred spanjem poruši vaše spalno ravnovesje.

5. Pred spanjem si privoščite vročo kopel
Kopel zavira izločanje stresnega hormona adrenalina.

6. Pripravite si čarobni napitek za miren spanec
Pred spanjem lahko popijete na primer mlačno vodo, lipov čaj, ajurvedsk vata čaj ali pa mineralne tabletke, ki jih raztopimo v vodi. Magnezij je znan kot reševalec pred stresom, kalciju pa Američani pravijo kar tabletka za uspavanko.

Spanec nas polepša in pomladi

Ste že slišali, da je spanje najboljša terapija proti staranju? Med spanjem se naše telo bliskovito obnavlja. Raziskave kažejo, da se koža najhitreje obnavlja pol ure pred polnočjo. Kožne celice se takrat obnovijo osemkrat hitreje kot podnevi. Priporočljivo je spati vsak osem ur na noč.

Približno eno uro zatem, ko zaspimo, se v našem telesu prične petinštiridesetminutni spored obnavljanja, ki koristi tudi naši duši.

Zanimivo je, da spanje ni pasiven, temveč nadvse produktiven proces, podzavestno jadranje po valovih, od katerih je vsak val sestavljen iz stopnje lahkega, globokega spanca ter sanj, traja pa eno do dve uri.

Pomembna ni zgolj količina spanja, temveč tudi kakovost

V spanju je odločilna stopnja globokega spanca, ker v telesu takrat nastaja rasni hormon HGH. Slednji krepi mišice, razgrajuje maščobo in je prepoznan kot vodilni med hormoni. Ključno vlogo ima melatonin, ki bi mu lahko rekli kar pastir noči. Ta poglobi sanje, izboljša spanec in posledično spodbuja obnavljanje celic.

Če imamo več melatonina, bolje spimo.

Nastajanje zgornjega v telesu lahko spodbudimo tudi tako, da zvečer ne obedujemo na veliko in da gremo spat zgodaj, med 22. in 23. uro, ter poskrbimo za temo v času spanja. Pomembno vlogo pri kvaliteti spanja ima tudi hujšanje, v kolikor imamo težave s prekomerno telesno težo.

Za dober spanec si privoščite masažo obraza

Težko zaspite? Pomagajte si z masažo obraza. Na konice sredincev nanesite nekaj nočne kreme ali olja ter s krožnimi gibi masirajte naslednje energijske točke:

  • tretje oko na sredini čela,
  • obrvi,
  • senca,
  • vdolbinice ob nosnicah,
  • jamico na bradi in
  • kotičke ust.

Nato se s prsti zopet sprehodite nazaj v smeri senc. Masažo ponovite trikrat in pri tem rahlo povečujte pritisk. Ko se boste tako sprostili, boste brez težav zaspali.

Povzeto in prirejeno po: V spanju se sanjsko sprostimo

Preberite še:
Kako si pričarati zen v spalnici?
Sovražite jutra? Odkrijte super trike, s katerimi bo vstajanje lažje!