Zen v spalnici igra pomembno vlogo pri kvaliteti spanca in celostnem pomlajevanju. Spalnica je prostor, ki naj bi zagotavljal lahek padec v spanec in prijeten, neprekinjen počitek tekom noči. Obstaja kar nekaj načinov za izboljšano ureditev vašega spalnega prostora in spalne rutine. Razkrivamo vam nekaj nasvetov, kako si pričarati zen v spalnici in spati bolje.

Kako si pričarati zen v spalnici

1. Počistite "odlagalne" površine

Vaša nočna omarica ni namenjena odlagališču prigrizkov in za rastoči kup najrazličnejših stvari, ki v spalnico pač ne sodijo. Odmislite računalnik, telefon, dnevnik, zaznamke, otroške igrače in zdravila. Ne, na nočni omarici ni prostora za našteto! Hranite samo stvari, ki so bistvenega pomena za spanje in počitek: knjigo, vlažilno kremo, fotografijo, kozarec vode. Manj kot imate stvari ob postelji, manj je motečih dejavnikov spanca.

2. Vaša spalnica mora biti raj (na zemlji)

Slednje lahko predstavlja težavo, če skozi zid slišite sosede. V večini primerov je zvočna izolacija zelo draga, a vi lahko težavo s prehajanjem zvoka rešite tako, da na steno namestite police s knjigami. Te bodo hrup nekoliko absorbirale.

3. Odstranite elektromagnetne motnje

Radijska budilka, televizija, mobilni telefon in računalnik so naprave, ki oddajajo elektromagnetno sevanje. Tudi ko so v stanju pripravljenosti ali izklopljene. Slednje lahko blokira vaš spanec in prepreči tvorbo melatonina, hormona, pomembnega pri uravnavanju cirkadianega ritma številnih bioloških funkcij. Da ne omenjamo utripanja luči ali rdeče svetlobe, ki jo oddajajo nekatere naprave. Najbolje je, da tovrstne naprave premestimo v drugo sobo.

4. Pustite skrbi pri vratih spalnice

Dnevne skrbi pustite pred vrati spalnice. Napišite seznam opravil, ki jih morate prioritetno narediti naslednji dan. Ta seznam vam bo pomagal razjasniti ideje in vam dal občutek obvladovanja položaja, s čimer se boste izognili nepotrebnemu stresu. Noč je čas za počitek.

5. V spalnico prihajajte sproščeni

To zahteva pripravo. Pred spanjem si privoščite kopel z morsko soljo. Voda naj ima okoli 36 stopinj Celzija. Vaše telo se bo na ta način sprostilo, sol bo prodrla v vašo kožo in posledično stimulirala cirkulatorni sistem ter sprostila utrujene mišice. Počutili se boste sijajno, sproščeno in prijetno utrujeno.

6. Spalnica je prostor, ki je primeren za meditacijo

Lahko pa si v njej privoščite tudi masažo. Poskusite.

7. Spalnica naj bo hladna

Odvrzite odeje in odvečne prevleke, oškropite telo z mrzlo vodo preden se pokrijete z odejo. V hladnih temperaturah boste spali bolje. Tudi pozimi je hladna soba boljša za dober spanec kot topla.

8. Navadite se na zen spalni položaj

Spanje na desnem boku je najbolj priporočljivo za boljši spanec in prebavo. Medtem ko spanje na hrbtu spodbuja smrčanje in nastanek bolečin v vratu. Ležanje na trebuhu pa ovira dihanje, ker povzroča pritisk na trebušno votlino. Slednje preprečuje dobro prebavo.

Preberite še:
Feng shui za pozitivno vzdušje v spalnici
Popolna postelja: 6 trikov, s katerimi boste postlali vašo domačo posteljo kot profesionalec
Ne spite dobro? To so nasveti za kvalitetnejši spanec!
Ajurvedski mlečni napitek, po katerem boste spali kot …
Kako izbrati pravo vrsto posteljnine?